اتم بازیگران مشاهده سرگرمی بازیگر ازدواج

اتم: بازیگران مشاهده سرگرمی بازیگر ازدواج تصویر انتشار سرگرمی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی شکارچیان آمریکایی در کشور عزیزمان ایران چه می‌کنند؟

    مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید شرکت محیط زیست در گفت وگو با «شهروند» از فروش مجوز به شکارچیان خارجی و حاشیه های آن می گوید

    شکارچیان آمریکایی در کشور عزیزمان ایران چه می‌کنند؟

    شکارچیان آمریکایی در کشور عزیزمان ایران چه می کنند؟

    عبارات مهم : جمعیت

    مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید شرکت محیط زیست در گفت وگو با «شهروند» از فروش مجوز به شکارچیان خارجی و حاشیه های آن می گوید

    فشارها به شرکت حفاظت محیط زیست چنان اوج رفته که حالا از تصمیمشان برگشته اند. این نخستین بار نیست که به خارجی ها مجوز شکار تروفه فروخته می شود ولی نخستین بار است که عنوان به حضور آمریکایی ها گره خورده و ماجرا تا این حد سر و صدا کرده.

    شکارچیان آمریکایی در کشور عزیزمان ایران چه می‌کنند؟

    شکار هر لحظه مخالفان سرسخت خود را داشته و در سال های اخیر حتی از طرف افکار عمومی هم نهی شده است است ولی آن را نمی توان نفی کرد؛ غیر مجازش هر روز جان یکی از گونه های مهم را می گیرد و شکل مجازش به گفته کارشناسان حیات وحش و حتی نهاد بین المللی iucn ابزاری تشویقی جهت حفاظت از محیط زیست هست. علی تیموری، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید شرکت حفاظت محیط زیست در گفت وگو با «شهروند» راجع به شکار خارجی ها در کشور عزیزمان ایران که منشتر شدن تصویر هایی در اینترنت سر و صدا کرد و اعتراض بعضی مقامات را به دنبال داشت، می گوید.

    با طرح عنوان فروش مجوز به خارجی ها شکار به عنوان یک دستورالعمل کارشناسی، به حاشیه رفته هست. آقای تیموری آیا به اعتراضات، پاسخ کارشناسی نمی دهید؟

    مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید شرکت محیط زیست در گفت وگو با «شهروند» از فروش مجوز به شکارچیان خارجی و حاشیه های آن می گوید

    از نظر شرکت محیط زیست، شکار ابزاری مدیریتی جهت مدیریت حیات وحش و راهکاری جهت رساندن جمعیت به تعادل هست. جمعیت در مناطق متفاوت سرشماری و جهت هر منطقه نسخه خاص خود پیچیده می شود، به همین علت است که جهت مثال یکی، دو سال تصمیم گرفته می شود که مجوز شکار محدود یا ممنوع شود. ما تلاش می کنیم نسبت به تصویر العمل ها بی تفاوت نباشیم. عنوان این است که در انتهای سال ٩٦ تفاهمنامه ای با صندوق محیط زیست منعقد کردیم که بر اساس آن پروانه های عادی و خاص و انتفاعی شکار جهت ١٠٥ رأس چهارپا و در ٥استان صادر شود.

    صندوق ملی محیط زیست بر اساس این پروانه سهم دولت را واریز و شرکت از این ظرفیت استفاده کرد تا بتواند چه با شکارچیان داخلی و چه با شکارچیان خارجی جمعیت مناطق مورد نیاز را کنترل کند و سودی به آنها برساند. بیش از ٨٠درصد پولی که از فروش مجوز شکار به دست می آید، صرف حفاظت از همان منطقه ای می شود که مجوز شکار در آن صادر شده است هست. در جایی مثل قرق اختصاصی علی آباد که ٦٣هزار هکتار هست، ظرفیت بُرد از سوی قرق بان مطالعه می شود. اگر ظرفیت برد ١٥٠٠ باشد، باید جمعیت را روی همین عدد نگه داشت تا تعادل حفظ شود. جهت تمام قرق ها دستور داده ایم که صاحبان تحقیق و بررسی و ظرفیت برد حیات وحش را تعیین کنند.

    این وسط اعتراض شده است بود که شرکت جهت پارک های ملی هم مجوز شکار می دهد.

    اصلا این طور نیست. شرکت بر اساس قانون نمی تواند چنین تصمیمی بگیرد. جزیره کبودان در دریاچه ارومیه تنها پارک ملی است که می توانیم مجوز شکار در آن بدهیم. اگر مجوز ندهیم ظرف دو سال جمعیت به حدی می رسد که از ظرفیت منطقه فراتر می رود.

    شکارچیان آمریکایی در کشور عزیزمان ایران چه می‌کنند؟

    در حال حاضر چه تعداد از این ١٠٥مجوز فروخته شده؟ چقدرش را به شکارچیان خارجی می دهند؟

    فعلا جهت کمتر از ٢٠رأس مجوز شکار داده شده است ولی این توافقنامه تا ٤اسفند ٩٧ اعتبار دارد. قرار نیست صد در صد این ١٠٥ رأس قوچ و میش را به خارجی ها بدهیم. ٢٠درصد آن را به قیمت دولتی (٦٠٠ تا ٩٠٠هزار تومان) به جوامع محلی و شکارچی های ایرانی می دهیم و مابقی را به قیمت زیاد به شکارچی های خارجی.

    مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید شرکت محیط زیست در گفت وگو با «شهروند» از فروش مجوز به شکارچیان خارجی و حاشیه های آن می گوید

    شرکت مستقیما با شکارچیان خارجی در ارتباط است؟

    ما در این کار خیلی دخالت نمی کنیم، چون کار بخش شخصی هست. شرکت محیط زیست مستقیم به شکارچی خارجی مجوز نمی دهد. با توجه به تفاهم با صندوق ملی محیط زیست، شرکت به شرکت های گردشگری که از سوی شرکت میراث فرهنگی مجوز قانونی دارند و دستگاه های امنیتی تاییدشان می کند، مجوز می فروشد. شورای عالی محیط زیست جهت شکار داخلی قیمت حدود ٩٠٠ هزار را در نظر گرفته و شورای عالی اقتصاد جهت شکارچی خارجی قیمت مجوز را از ٣ هزار تا ٧ هزار دلار در نظر گرفته که بستگی به گونه (به جز گونه های در معرض خطر) دارد.

    با توجه به اعتراض های اخیر، پرسش این است که مگر این نخستین بار است که به شکارچیان خارجی مجوز می دهید؟

    شکارچیان آمریکایی در کشور عزیزمان ایران چه می‌کنند؟

    نه، نخستین بار نیست. فقط از سال ٨٦ تا ٩٢ حدودا ٢٠١٧ مجوز شکار چارپا از سوی شرکت محیط زیست صادر شد که٥٧٥ مجوز از این تعداد مربوط به شکارچیان خارجی بود. یعنی فقط سال ٩١، مجوز شکار ٨٤ رأس چهارپا را جهت شکارچیان خارجی صادر کردیم. سال ٩٣ و ٩٤ به این جمع بندی رسیدیم که نباید مجوز شکار داد تا قرق ها جا بیفتد و این اتفاق افتاد. سال ٩٥ و ٩٦ هم در قرق های اختصاصی چه جهت خارجی ها و چه داخلی ها مجوز شکار دادیم. سال ٩٧ هم تصمیم گرفتیم ١٠٥ مجوز جهت ٥ استان بدهیم. از سال ٩٣ تا ٩٧ به مدت چهارسال شرکت در مناطق محیط زیست و آزاد مجوز شکار نداده و امسال تصمیم گرفتیم در مناطقی که سه سال است از طرف استان ها پیشنهاد می شود و ظرفیتش بالاست و امکان بیماری و کم کردن زاد و ولد زیاد هست، مجوز بدهیم.

    خب، حالا با اعتراضی که شده است می خواهید به آمریکایی ها مجوز ندهید؟ شرکت مگر تا امروز بر اساس کار کارشناسی تصمیم نمی گرفت که حالا کوتاه بیاید؟

    من نمی خواهم آمریکایی و غیر آمریکایی را تفکیک کنم. اگر این طور باشد باید به مجوزهای سال ٩١ اشاره کنم که بیش از ٥٠ درصد آن به آمریکایی ها داده شد. همین حالا هم اگر تمام این مجوزها به قیمت دولتی فروخته می شد، اعتراض می کردند که همه را مجانی داده اید. ولی پروانه انتفاعی کنارش صادر کردیم که فروش آن به خارجی ها صرف حفاظت شود. البته ما به علت پرسشها اجتماعی و بازخوردهایی که دیده ایم، تصویر العمل نشان می دهیم. به همین علت به صندوق گفته ایم که فعلا جهت آمریکایی ها مجوز صادر نکند. جهت سایر کشورها صادر کند، ولی جهت آمریکایی ها نه. حساسیت ها بالاخره مهم هست. ما قبل از این اصلا تفکیک نمی کردیم که شکارچی آمریکایی است یا ایتالیایی، ولی هنگامی که اعتراضات زیاد شد، ما هم توصیه کردیم که به هر که درخواست کردند مجوز بدهند، جز آمریکایی ها. تفاهمنامه ای که نوشته ایم تا اسفند ادامه پیدا می کند، ولی این ملاحظه را در نظر گرفته ایم.

    نگاهی که از بیرون به این مسأله می شود و باعث اعتراض شده، خیلی غیر تخصصی است.

    بله، پرسش این است که اصلا مگر ما مجوز ورود آمریکایی ها را به کشور می دهیم که بخواهیم جلویشان را بگیریم؟ مگر محیط زیست به آنها ویزا می دهد؟ وزارت خارجه ویزا می دهد، شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز تورها و توریست ها را تایید می کند، دستگاه های امنیتی زمانی که یک شکارچی خارجی به فرودگاه می رود، به سلاحش مجوز ترخیص می دهد. دادن مجوز شکار آخرین مرحله است.

    متاسفانه چون افراد اطلاعات ناقص دارند، این طور اظهار نظر می کنند؛ به عنوان نمونه می گویند مجوز شکار می دهید، جمعیت کم می شود. ولی مگر به همین قرق های اختصاصی که مجوز می دهیم، باز هم هر سال به جمعیت اضافه نمی شود؟ این اتفاق می افتد چون هزینه هایی که بخش شخصی از مجوز شکار به دست آورده، صرف حفاظت از منطقه کرده؛ امکانات خریده، نیرو گرفته، تخلف شکار کم شده، آرامش در منطقه برقرار شده است و در نهایت رشد جمعیت اتفاق افتاده است.

    به نظر، درک درستی از شکار مدیریت شده است و شکارچی قانون مند وجود ندارد.

    در کشور زیاد از ٥٠٠ هزار قبضه سلاح غیر مجاز دست مردم هست. شکارچی ها از قدیم دنبال شکار تروفه بودند؛ همان چیزی که محیط زیست می خواهد.

    شکارچی های قانون مند -آنها که شکارکُش نیستند و قانونی مجوز می گیرند- به کمک محیط زیست می آیند. اگر شکارچی داخلی یا خارجی نباشد، قرق های اختصاصی شکل نمی گیرد. یک بال حفاظت از حیات وحش شکارچیان قانون مند هستند. اگر آنها نباشند و هزینه ندهند، شکارچیان خارجی نباشند و جهت شکار تروفه هزینه ندهند، قرق اختصاصی شکل نمی گیرد و درآمدی جهت محیط زیست ندارد؛ قرق هایی که این همه اشتغال ایجاد کرده و بر اساس بخشنامه های ما، اولویت کارشان با اشتغالزایی جامعه محلی هست. دنیا بیش از ٣٠ درصد ظرفیت مناطقش را جهت همین منظور در اختیار بخش شخصی قرار داده هست. ما تازه شروع کرده ایم.

    واژه های کلیدی: جمعیت | خارجی | اعتراض | اعتراض | شکارچی | آمریکایی | اعتراضات | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار